۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۵۹۶۰۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت وقف در تحقق شعار سال | حفظ عزت و اقتدار کشور در گرو حمایت از کالای ایرانی است

نماینده مجلس خبرگان به نقش موقوفات در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای وقف می توان در حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی گام برداشت تا شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیر کل و معاونان اداره کل اوقاف استان با تبریک فرا رسیدن سال جدید به جایگاه مهم وقف در جامعه دینی اشاره کرد و بر ضرورت شناسایی و احیاء موقوفات تأکید کرد.

وی با بیان این که وقف یکی از بهترین راه های تقویت دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی به شمار می رود، افزود: اگر امروز بسیاری از شئونات و برنامه های دینی در جامعه از دیرباز حفظ مانده به برکت موقوفات است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عزاداری حسینی را یکی از نمونه بارز نقش وقف در گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه دانست و تصریح کرد: واقفان خیر اندیش از گذشته تا به حال بیش از 70 درصد اموال و دارایی های خود را در راه امام حسین(ع) وقف کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که وقف به عزاداری حسینی عزت و عظمت خاصی داده است، خاطرنشان کرد: امروز باید این جایگاه نیز در بخش های اجتماعی و فرهنگی که بسیار مورد نیاز جامعه است تجلی و بروز کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز در بخش هایی نظیر ازدواج، اشتغال، تولید، کارآفرینی و مسائل فرهنگی ضعف هایی وجود دارد که می توان از ظرفیت وقف برای رفع این مشکلات بهره گرفت، خاطرنشان کرد: دامنه وقف آن گونه گسترده است که می تواند همه این مسائل را پوشش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که در گذشته بسیاری از مراکز علمی و آموزشی با بهره گیری از ظرفیت موقوفات اداره می شده است، تصریح کرد: امروز نیز باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا از این ظرفیت ارزشمند دینی در گسترش و تقویت مراکز دینی و فرهنگی بهره گرفته شود.

امام جمعه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: همه ما در تحقق عملی این مطالبه مقام معظم رهبری وظیفه و تکلیف داریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم به نوبه خودشان وظیفه دارند با خرید کالای ایرانی و تحریم کالاهای خارجی به رهنمودهای مقام معظم رهبری لبیک گویند، افزود: مسؤولان کشور نیز باید با پرهیز از واردات کالاهای غیر ضروری به کشور و همچنین مبارزه با قاچاق کالا به وظیفه خود در قبال شعار سال عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که عزت و اقتدار کشور در گرو تقویت تولید و اقتصاد داخلی است، تصریح کرد: این امر مهم با حمایت کالای ایرانی تحقق پیدا خواهد کرد.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که باید تولید کننده داخلی مورد حمایت مسؤولان قرار گیرد تا کالای با کیفیت تولید کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم حمایت مناسب مسؤولان از فعالان اقتصادی داخلی موجب از دست دادن عزم آنها برای تولید کالای با کیفیت خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اگر بسیاری از کشورهای غربی امروز در عرصه اقتصادی به رشد قابل توجهی دست پیدا کرده اند به دلیل حمایت مناسب دولت آنها از ظرفیت های داخلی بوده است، افزود: اگر ما نیز به می خواهیم اقتصادی با ثبات و قدرتمند در عرصه های منطقه ای و جهانی داشته باشیم باید اقتصاد داخلی را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که در سال های اخیر محور سخنان و نامگذاری های مقام معظم رهبری اقتصادی بوده است، خاطرنشان کرد: اگر دغدغه همه مسؤولان و مدیران کشور همانند رهبری بود امروز بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورمان حل می شد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که متأسفانه نگاه مسؤولان پس از چند ماه نسبت به شعار سال کمرنگ می شود، بیان داشت: مسؤولان در سال جدید با همه همت خود را برای تحقق عملی شعار سال و رضایت مقام معظم رهبری به کار گیرند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین به نقش موقوفات در تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای وقف می توان در حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی گام برداشت تا شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که خوشبختانه پتانسیل و ظرفیت های مناسبی برای تقویت تولید داخل و ایجاد اشتغال در کشورمان وجود دارد، بیان داشت: با حمایت مناسب از این ظرفیت ها می توان شاهد رفع مشکلات اقتصادی به ویژه مسأله اشتغال جوانان بود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات